Автор Тема: BGTT-M1 модул на pach - входен за моделна гара Габрово.  (Прочетена 18616 пъти)

pach

  • Гост
Механичната част е конструирана и сглобена от Топалов по стандарт BGTT-S1 и S2, за което му благодаря.
Така практически от нужните ми четири модула с дължина всеки от 120 см,
при направения компромис по негово настояване, модулите станаха общо пет,  от модела М1 - един брой,
а от модела М2 са общо четери броя. Напомням по стандарт BGTT-S1, "М1" са едноколовозни,
 а "М2" - с два и повече коловоза. В случая този от М1 си остава едноколовозен,
 тъй като втория коловоз не излиза през двете чела.
Всичките пет модула са с крайна дължина 95 см. На скицата от долу добавеното с червено е допълнителния модул М1-расh.

1. Логично работата да почне от него - той ще "води" релсите към гарата.


2. Добавени са няколко долълнителни части от летви и шперплат с цел,
"подпъхване" на шосето по което ще се движат колесни превозни средства
по Faller Car System-ата. Нещо което исках да реализираме с някои хора в стария клуб...

2а. на скицата горе ясно се вижда, че по този начин се затваря един овал през петте модула
за тази автомобилна система. Смятам да има и няколко отклонения от нея както и входно/изходна барирера
при автомобилната рампа. От към заводския коловоз, ще влиза в тунела през промишления двор при халето.


3. Отрязах двете парчета коркова лента за основния и допълнителен коловоз.

3а.


4. Двата коловоза (входния и изтеглителния) са покрити с двойнозалепващо тиксо
и съответната лента корк.

4а.


5. Отделих траверсните скари от платки и изпилих всичко излишно,
докато придобият пълната си форма.

5а.


6. Обрязах корковате лента съгласно стандарта за горно строене,
под ъгъл ~ 45 градуса (на око  ;)) и баластровата призма вече се заформя.

6а.

6в.


7. Наредих и проверих дали са ми достатъчно траверсните скари за двата коловоза.

7а.


8. Следва захват и спояване само през отвора, с помоща на тинол и флюс за спояване.

8а.


9. Следва първоначално напасване с шаблоните.

9а.


10. Следва пробиване на отворите за проводниците, като част от електросистемата по
стандарт BGTT-S3. Тъй като смятам да използвам срязването за температурна компенсация
на Т-профила за релсите и като разделители на сектори, опроводявам коловоза на повече от
две места (съгласно стандарта) а именно - за пет сектора - два къси входни и три средни.

10а. Така надявам се да имам пълна пространствена визуализация
с достатъчна точност (сектор средно по 180 мм = три светодиода на таблото)
 за електронната система показваща коловозна заетост (по системата S88).


11. Следва обелване на двойнолепящото тиксо в подготовка за полагане на коловоза.
Не правете мойта грешка - аз го направих за единия коловоз преди доста операции
и малко се озорих - липи всичко от боклуци до инструменти и чертежи... :-[

11а.


12. Следва завитване здраво и плътно на траверсната скара с винтчета от PIKO кат.№55298


Край на тази част. Очаквайте продължение...
 :D :D :D
Впрочем, тъй като модула в момента е под работното бюро, вчера без да искам пробвах
здравината на това закрепване чрез траверсни скари от стъклотекстолитова платка.
Резултата е отчайващ................раздран паркет (1 път --->`200 мм), надрано бюро (3 пъти х 15/20 мм)
и пробита кутия кожено/картонена (?) кутия за шевна машина (две дупки на  12 мм  :P)
която имаше нещастието също да е под бюрото при тези размествания.
Релсите обаче не са мръднали от модула .......а аз си намерих резервната човка за поялника,
заради която местих всичко под бюрото! ;D ;D ;D Но все пак следващ път ще внимавам повече с модула... :P

Mixy

  • Администратор
  • Старши потребител
  • *****
  • Публикации: 349
    • SCARM - софтуер за проектиране на релсови планове и ЖП-макети
Бравос - добре напредваш :) Чакаме продължението ;)

Между другото - имаш ли снимки, скици или чертежи на истинската гара Габрово? Ще е интересно да се видят.

pach

  • Гост
Снимките са от май месец и от тогава...не съм пипнал, :-[ освен вчерашното местене.
Скица на кое ти трябва, на коловозното развитие или на сградата?
На коловозното развитие имам някъде май + снимки от гугъл-Земя,
а на сградата освен снимки се надявам Топалов да ми даде чертеж подобно на гара В. Търново.
Обещал го е отг конференцията в Търново през 2010г когато навръщане нащракахме е двете гари.
Въобще този проект не е от вчера... :'(


Жоро

  • Член
  • Пълноправен потребител
  • *
  • Публикации: 161
  • София DR III-IV HO,TT
    • Хоби свят
Я го гледай, мушмурокът му с мушмурок...на кръчми отказва да идва, а тайно кове под юргана....молодец!
Пък и хубави снимки е качил...брааавос!

Mixy

  • Администратор
  • Старши потребител
  • *****
  • Публикации: 349
    • SCARM - софтуер за проектиране на релсови планове и ЖП-макети
Скица на кое ти трябва, на коловозното развитие или на сградата?

На каквото има :)

Ще ми е интересно да следя, колко близко върви пресъздаването към оригинала, защото това си е голямо предизвикателство!

pach

  • Гост
13. Опис на основните коловози и инфраструктура.


13.а Скица на коловозното развитие в гара Габрово (оригинал).


14. Приемната сграда.


14.а Кран 15 т.


15. Двата крана от 20,5 т.


15.а Кран 12,5 т. и останките от кантара.

pach

  • Гост
Кхъ,кхъ.... :P
...работата по модулите продължава!
Съгласно схемата на сигнализацията им:
16.


За този (пък и останалите) модул, трябва да бъдат изработени известно количество светофори по БДЖ.

И така...

17. Винаги съм казвал, че инструментите на правят майстора...
но майстор без инструменти, не може да работи с удоволствие...
 :-[ защото се мъчи да става "супер майстор".


18. Отделяне чрез отрязване с финни секачки (от инструменти в електрониката)
са подготвени основните части за носещите табла и кожуси на мачтовите светофори с
означения (съгласно плана по горе) ПС"Ч", ВС"Ч", Н1,Н2,Н3 и Н4.


19. Поради липса на подходящ бендер за кръгли детайли
(в най-скоро време ще се организирам за нещо  ;))


19.а ...се наложи да използвам "виртуалната" си фантазия
за да огъна предваритено на размер сенниците  и ...
техники според наличните инструменти - легло от малък огъвач на ламарина
 и свредло с диаметър 2,0 мм. + малко сръчност с плоски юстировъчни клещички.


20. Телата са споени с носещите конзоли, съответно и сгънати в кутии,
а всички сенници са готови за общото сглобяване към носещите табла.


21. Трябва да повторя резултата получен при пробното сглобяване на първия от вида си
светофор - двутабелен, четирифаров светофор от нечетна страна на гарата Н1.


21.а Съответно сглобените бройки от телата, вече в комплект
с таблата и сенниците с поддържащите ленти. ...по списък!!! ;)


22.Подготовка и отрязване на часттите за мачтите.
Основна кутия, мачти, стълби, прикрепящи мачтата планки и вратички с табелките.


22.а Сглобавяне на мачта към основна кутия с планки.
Откривам че не на всички табла съм сложил светодиодите... :-[


23. По понятни причини (три пинсети, поялник, тинол и изплезен език)
спояването не подлежи на снимане...поне докато не си направя статив
 над работната маса и гласово командване на телефона (който ползвам за фотоапарат).


24. Вече са готови и петте мачтови светофора:
ПС"Ч" - поканителен светофор, страна четни. Еднотабелен - двуфаров.
ВС"Ч" - входен светофор, страна четни. Двутабелен - петфаров.
Н1,Н2,Н3 и Н4 - изходни светофори, страна нечетни. Двутабелни - четирифарови.


25. Следват светлинни проби с този "извънземен уред"
Споил съм проводници с "крокодилчета" в съответен цвят на полюсите,
към три батерийки с бутон и контролен светодиод (дали все още имат душА батерийките)
от обикновенна светеща запалка. Товарен резистор не е необходим,
тъй като проверяваните светодиоди си "дърпат" необходимия им ток,
а батерийките на могат да им отдадат по-голям от техния максимален.
Работи.


25.а Пет фаровия - Жълтото...---> работи.


25.б Зеленото ...---> работи


25.в Червеното ...---> работи.


25.г Жълтото на второто табло ...---> работи.


25.д Бялото на второто табло ...---> работи.


Така бяха проверени и останалите светофори.

Изводи: Дори и след предварителна проверка (отпадна един светодиод),
пак няма гаранции, че след монтажа те ще работят - наложи се разглобяване и подмяна на още един светодиод.
Светлините им от около (според цвета) 2000 mcd (микрокандела) е страхотно ярка (като фарове) и се вижда
дори на слънчева светлина (сенниците работят също добре). Може би следва да се помисли за работа с два
вида яркост на модула - за дневна светлина и "нощно каране". Но това е въпрос на управляваща електроника и
експерименти с новите дешифратори по въпроса (от сайта на Пакос).
Също така спояването им е сравнително лесно...или трудно, но опита си казва думата...
както и почистващата медна лентичка, която ме спаси от грозни "разливи" на излишен тинол.
Все пак, но само на някои места "заварките на бай Пешо - електрожениста" (нали днес е Петров-ден - по човешки почерпен от сутринта  ;D :P)
станаха доста напластени, та трябваше  и на моделите да има такива  :P
Следващите мачтови (резервни и за основния макет) може би ще се пробвам да лепя
 с локтайт-гел (ако си намеря) за да видя здравината и чистотата им преди кит и боя, дали ще ме задоволи!?!!!

Предстои:
Отрязване на мачтовите тръбички до размери в ТТ,
спояване и прокарване на тънки проводници от светодиодите
през мачтите до куплунг-платката, която се разработва универсална  за куплунг и клеморедчета,
китване възможните процепи за "излишна" светлина
(логично има такава - светодиодните тела са прозрачни и светят дори "назад")
и финално боядисване в черно с последващо залепяне на вратичките с табелки
на основната кутия долу....изниква въпрос - какви са цветовете на тези табелки,
при излизането на оригиналните сфетофори от завода за автоматика и телемеханика на БДЖ (ЗАТ)!?!? :-\

Работата продължава...очасвайте продължения

topalov

  • Член
  • Пълноправен потребител
  • *
  • Публикации: 134
Е, не е истина! Милене, сложи икона за саморазстрел!
Много яко, Паце! Поздравления!
Действаш смело, не си поплюваш ;)

pach

  • Гост
Мдааа...благодаря!  :-[

Милене, защо само в последния пост има бутонче "промени"?

Нещо размаза втората снимка на темата и съответно не мога да "променя"!
Интересното е че снимката е читава в галерията ми от където я качвам!
Бъг? :-\

Mixy

  • Администратор
  • Старши потребител
  • *****
  • Публикации: 349
    • SCARM - софтуер за проектиране на релсови планове и ЖП-макети
Много яко :) Светофорите са трепач, а като ги боядисаш ще станат още по-добре :) Какви светодиоди ползваш? SMD?

Снимките са наред. Единствено 19-та е в BMP формат и е 1,6MB голяма. Чертежите се показват с лошо качество, защото са смалени. За да ги видиш, щракаш върху тях и после още веднъж щракаш върху чертежа в новия прозорец, защото и браузъра го умалява. Можеш да променяш мнение до 24 часа след като е пуснато.

pach

  • Гост
Снимка №2 от първия пост е читава само в една трета от горе...на долу е нещо като размазан лист с акварел.
Следващите снимки са пак добре. ...нещо не разбрах за тези 24 часа - после какво става? не можем да трием и коригираме!?

Светодиодите са от тези:





Mixy

  • Администратор
  • Старши потребител
  • *****
  • Публикации: 349
    • SCARM - софтуер за проектиране на релсови планове и ЖП-макети
Снимка №2 от първия пост е читава само в една трета от горе...на долу е нещо като размазан лист с акварел.

Аз я виждам нормално. Проблемът сигурно е в твоя телевизор (браузър) - може да не се е заредила правилно. Влез в темата и пробвай с Ctrl-F5.

...нещо не разбрах за тези 24 часа - после какво става? не можем да трием и коригираме!?

Точно така. Казана дума - хвърлен камък.

pach

  • Гост
Не е браузара, най-малкото щото само тази тема и тази снимка се отварят така.
във всички сайтове и снимки, които отварям, браузара си работи перфектно:


А по въпроса за триенето... Какво?...и тук ли се променят правилата ?

... или както се казва -" Съобщавайте на време тези неща, щото ние тук още влакове взривяваме!"
« Последна редакция: 14.02.2013, 15:29:28 от Mixy »

Mixy

  • Администратор
  • Старши потребител
  • *****
  • Публикации: 349
    • SCARM - софтуер за проектиране на релсови планове и ЖП-макети
Пробва ли да натиснеш Ctrl и F5 едновременно, докато си в тази тема?

pach

  • Гост

Ето един проблем за който двама души отричат да съществува - Васята и Тодор...
Релсите бяха полагани при около 23/25 градуса по Целзий. Настоящите снимки са правени
при околна температура около 31/33 градуса. В стаята няма климатик и дори при отворен прозорец и
работещ вентилатор през деня термометъра стига тези стойности.

26. Резултата от разликата в температурите при полагането на релсите и тяхнато моментно състояние.


26а. Огъването се е получило в следствие на това, че и двете релси вече са фиксирани
от двете страни на модула чрез платковите (РСВ) траверсни скари.


27.Бедата обаче е поправима - релсите така и не бяха отрязани,
съгласно стандарт BGTT-S1, въпреки съветите и на немците.
Небходимост за удобна работа е скоростен минидрил (до 30 000 об/мин),
който е желателно да е снабден освен с жило
към работния инструмент, но и удобна стойка, за улеснение и безопасност на работещия.


27б. Другото предимство на работат чрез "изнесен" инструмент - в случая гъвкав стоманен диск
с карборундово покритие (погрешно смятан за "диамантен") - благодарение на жилото, е намаляването
на общия диаметър на ръкохватката от центъра около който се върти диска.


27в. Практически с машинка без жило и инструмент изнасен на жило, се получава голяма разлика
в ъгъла на срязване. Благодарение елиминирането дебелината на минидрила, чрез жилото, отрезния диск
работи перпендикулярно спрямо нужните равнини на отрязваната релса.


Нарязването на сектори е приключило...но увлечен в работата съм забравил да снимам. :-[
Тъй наречените релси тип "юфка" вече ги няма и резултата е повече от задоволителен.
Подобрена е и звуковата картина при преминаването на подвижен състав през модула - цели пет сектора! :P

Модула е разделен на 5 сектора всеки с должина 190 мм (5 х 190 = 950 мм), което спрямо мащаба
 е 190 х 120 = 22,8 м което е приблизително еднакво към стандартна релса - 25 м. за наставов път.

Очаквайте снимки от получения резултат и по-нататъшната работа.